
www.mediapool.bg,  

21.12.2015 г.  

 

БНР свали предаването "Деконструкция" 

 

Управителният съвет на Българското национално радио е свалило от ефир предаването 

на Петър Волгин "Деконструкция". 

Това съобщи във Фейсбук в понеделник самият Волгин и добави, че не е сърдит на 

хората в БНР, а СЕМ е подчинен на властта. 

Свалянето на "Деконструкция" идва след предупреждението БНР да бъде глобено от 

Съвета за електронни медии с 3 хил. лева. 

По думите на председателя на СЕМ Георги Лозанов предаването на Петър Волгин 

системно отказва да спазва изискването за плурализъм на мненията, което е 

задължително за обществените медии. 

"В регулаторния орган има оплаквания от съдържанието на "Деконструкция" - често се 

говори срещу Реформаторския блок и ГЕРБ, срещу НАТО, но тяхното мнение не 

намира място в предаването", добавя Лозанов. 

Волгин обаче е на мнение, че е репресиран от властимащите. "Управителният съвет на 

Българското национално радио е свалил предаването "Деконструкция". Не се сърдя на 

хората там. Те си пазят постовете, а пазенето на постове минава през отстраняването на 

всеки, който не е удобен на властимащите", пише водещият в социалната мрежа 

"Фейсбук". 

"В медийния сектор нещата се развиват така - властта разпорежда на СЕМ какво да 

направи, СЕМ козирува и нарежда на БНР какво да направи, БНР козирува и изпълнява 

нарежданията. Проблемът на всичките тези хора е, че не могат да мислят 

самостоятелно. Ако можеха да мислят, щяха да видят, че с подобни мракобесни 

действия постигат цели, напълно противоположни на желаните от тях", пише още 

Волгин. 

"Всеки управляващ, който посегне на медиа, слага край на кариерата си. Разбира се, 

лакеите на управляващите ги чака същата съдба. Изобщо екипът на "Деконструкция" е 

убеден, че битката едва сега започва и че "победа будет за нами", допълва водещият. 

През миналата година БНР се опита да "неутрализира" проблема с предаването на 

Петър Волгин "Деконструкция", като пусне негова алтернатива. 

Предаването, упреквано в системна едностранчивост и отказ от представяне на повече 

гледни точки, бе спряно от ръководството на радиото в периода на предизборната 

кампания за парламентарните избори през 2014-та. Авторът му, който застъпва леви и 

проруски позиции, както и негови поддръжници, изразиха съмнение, че предаването 

изобщо няма да бъде върнато в ефир. Но това стана и предаването продължи още цяла 

година като пропагандна трибуна на възгледите на своя водещ. 

 

 


